Foto-02.jpg

Jáma lvová / The Lion's Den

 

začala jako performativní výzkum médií, politického populismu a jejich manipulativních sil. Dvě performerky se stávají ztělesněním fyzických a vizuálních obrazů inspirovaných mediálním prostorem. V neutichajícím tanečním duetu padají spolu s divákem do symbolické jámy lvové, která se stává propastí nejistot a nejednoznačností.

Sabina Bočková a Johana Pocková ve svém novém díle balancují na hranici mezi zábavou a zvrhlostí, přecházejí od manipulace diváka k sebe manipulaci a oscilují mezi rolemi vůdců a rolemi obětí. S nezvyklou lehkostí a významovou otevřeností procházejí skrze všeobecně známé figury sociálně - kulturních referencí a vytváří široký prostor pro vlastní interpretaci, kritické myšlení a zaujetí osobního postoje. Jáma lvová je elektrizující performance s vyhroceným emočním nábojem a vysokou intenzitou, která v kombinaci s pronikavou živou hudbou vytváří a používá, až zneužívá, svoji vlastní atmosféru k vytvoření silného emočního tlaku.

Kocept, choreografie, interpretace: Johana Pocková, Sabina Bočková
Hudba: Lukáš Palán
Dramaturgie: Viktor Černický
Light design: Eliska Kocianova

Produkce: POCKETART z. s.

Ko-produkce: Tanec Praha z. ú. , Ponec - divadlo pro tanec

Finančně podpořili: Ministerstvo kultury ČR, Státní fond kultury ČR, Magistrát hl.m. Prahy

Podpořili: Studio Alta, Cooltour Ostrava, Palác Akropolis, Tantehorse z. s.

Recenze:

„V každém případě se jedná o zdařilý projekt mladých choreografek a divák se jistě do této jámy lvové nechá nalákat rád..“ (Lucie Kocourková, Taneční Aktuality, 16.12.2019)

“Dívky nepochybně svými exaltovanými pohyby lákají diváka k participaci. Jejich těla se chvějí v extázi, jejich gesta a pohyby se proměňují minimalistickými přechody, stejně tak jako rytmus hudby, jejíhož autora u mixážního stolu na jevišti i vidíme. Jejich šedé obleky mohou evokovat kostýmy hlasatelek, ale stejně tak i uniformitu kancelářské profese. Jejich nadšené obličeje, na nichž se veselá grimasa mění ve falešný škleb, ty mohou stejně tak patřit náborářkám, které lákají lidi do korporátního světa, tlumočí omílané fráze typu „jsme mladý a dynamický kolektiv“ a slibují nevázanou zábavu na vánočních večírcích a teambuildinzích jako odměnu za to, že se člověk vzdá osobní svobody a nechá se chytit systémem.” (Lucie Kocourková, Taneční Aktuality, 16.12.2019)

Odkaz:  https://www.tanecniaktuality.cz/recenze/jama-lvova-ciha-v-ponci

“Performerky Johana Pocková a Sabina Bočková se v Jámě lvové rozhodly ukázat tělo v módu neustálé dostupnosti, nestálého spánku a neustávající žízně po přísunu čerstvých obrazů. Prvotní výzkum tělesné reakce na líbivé populistické fráze, vliv médií a společenská očekávání vyústil v performance, kde vystavily Johana Pocková a Sabina Bočková svá těla jako exempláře bezbrannosti. V symbióze s živou hudbou Lukáše Palána, světelným designem Elišky Kociánové a pod dramaturgickým dohledem Viktora Černického vytvořily performerky extatický výkřik nesvobodné bytosti, která si nechala odcizit vlastní pohled.” (Kristýna Boháčová, Divadelní noviny, 6.1.2020)

Odkaz: https://www.divadelni-noviny.cz/slovo-v-pohybu-no-7

“Samy se do role manipulovaných dostanou v moment, kdy se jejich paže vzájemně propletou kolem hlav tak, že vzbuzují dojem loutek, které ovládá někdo za nimi. Nutí je k polibku, sune s nimi prostorem. Silný okamžik, ze kterého až mrazí. Vyústění díla je nečekané. Z rovnocenných dívek, které v podstatě znásobují sílu viděného jen tím, že jsou dvě, se z jedné stává nedobrovolná oběť erotických choutek druhé. Expresivní, sugestivní… pád do Jámy Lvové.” (Daniela Machová, Taneční aktuality, 5.10.2019)

Odkaz: https://www.tanecniaktuality.cz/recenze/emergency-dances-i-v-zajeti-medii-moci-a-bezmoci

„...autorské taneční tvorby Johany Pockové a Sabiny Bočkové, které na sebe v loňském roce upozornily představením Jáma lvová. V něm se díky nim českému současnému tanci po delší době podařilo skutečně exaktně zpracovat téma angažované společenské kritiky výhradně skrze osobitý tanečně-pohybový projev. V záplavě cross-overových projektů a multižánrových tvůrčích přístupů to působilo velmi svěže.“ (Zuzana Smugalová, Taneční Aktuality, 20.10.2020)

Odkaz: https://www.tanecniaktuality.cz/recenze/expresivni-imaginace-treatment-of-remembering

Další články:

https://www.tanecniaktuality.cz/zpravy/cesky-tanec-uspel-v-konkurenci-vice-nez-600-evropskych-del

Teaser

Úterý

1/3

20:00

Rezervace-02.png